very-skinny-models

Waarom stilzitten geen optie meer is

Als je ouder wordt, ga je spiermassa verliezen.

Men spreekt van ca. 0,25 kg spiermassa per jaar. Op welke leeftijd die afbraak begint, verschilt per persoon.
Het kan zelfs al op je 30e begonnen zijn. Dit heeft o.a. te maken met hoeveel en wat je eet. Of je veel bent afgevallen en daarna weer aangekomen. Elke keer wanneer je bezig was met lijnen, brak er spierweefsel af.

En zo kom ik dan ook op de reden waarom mensen bij het ouder worden, dikker worden.

Spieren verbruiken energie, vet niet.

Dus als je spierenmassa minder wordt en je blijft hetzelfde eten, ga je aankomen.

Ik wil geen horror senario schrijven, maar je wel graag vertellen wat je kunt doen om weer spierweefsel op te bouwen.

Qua eten is het noodzakelijk dat je bij elke maaltijd eiwitten eet.
Dat kan bij het ontbijt (het liefst Kefir) yoghurt zijn. Kefir is te koop bij www.kefir.nl

Waarom kefir kun je  HIER teruglezen.
Het liefst gemalen vlees. Denk dan aan biologisch tartaar of gehakt, bij de lunch 30 gr en bij het diner 30 gr.
Verder wordt er nog een eiwitsupplement aanbevolen, maar ik ben zelf heel erg voor natuurlijke voedingsmiddelen. Ik pleit eerder voor het zeer regelmatig eten van kapucijners, soja, peulvruchten en noten. Allemaal biologisch.

Verder is het noodzakelijk dat je ook je vitamine D op peil brengt. En echt, bijna alle mensen boven de 50 hebben een tekort aan vitamine D. Wat logisch is, want wanneer komen we nog buiten? Ja in de zomer, maar dat is lang niet
genoeg.

Maar alleen met voeding kom je er niet. Drie maal in de week moet je de grote spiergroepen d.m.v. gewichten gaan trainen.

Uit statistieken blijkt dat mensen die het bed moeten houden per dag 1% aan spierkracht in moeten leveren!

Nu wordt duidelijk waarom je elke dag iets aan beweging moet doen en dat is buiten een uur wandelen, zwemmen of fietsen.

Als je drie keer in de week je krachttraining doet, kan je ook nog denken aan een uur per dag flink in je huis bezig zijn. Ramen lappen is ook bewegen!

Maak ajb niet de fout om minder te gaan eten, want ondanks dat een gezonde BMI heel belangrijk is, ga je dan nog meer spieren “opeten”.

Je kan een op het oog gezonde BMI hebben en toch vet rond je vitale organen hebben. Terwijl het omgekeerde ook mogelijk is.

Wel eens goed naar die fotomodellen gekeken? Je ziet er geen spieren. Alleen vel en botten. De spieren zijn door te wienig voedingsstoffen opgebruikt.

schermafbeelding-2010-05-20-om-09-37-11 1332508743_model

Tenslotte nog:

VUL JE LICHAAM NIET, MAAR VOEDT HET. BLIJF VOLDOENDE DRINKEN.

Wil je op de hoogte blijven van de artikelen in Boost Your World? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief:


naamloosthCA0XH3T9

bronnen :
elmondo.org
mumc.nl
vitamins.nl
mens-en-gezondheid.infonu.nl

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *